Leto 2020 je na vseh področjih brez dvoma najbolj zaznamovala epidemija močno nalezljivega koronavirusa, ki je dvakrat za več tednov povsem ustavila nekatere gospodarske panoge, druge pa prisilila v spremembe poslovanja, ki so nekaterim prinesle tudi boljše rezultate.
Asimetričen vpliv epidemije na slovensko gospodarstvo je pokazala tudi raziskava Trženjski monitor, ki sta jo Valicon in Društvo za marketing Slovenije izvedla junija. Za več kot polovico podjetij, ki so sodelovala v raziskavi, so bile posledice predvsem negativne, preostali pa posledic niso opazili ali pa so bile te pozitivne.
Med prvimi je epidemija koronavirusa močno pretresla enega od večjih zaposlovalcev v savinjsko-šaleški regiji. V Gorenju so ob padcu naročil kot posledici pandemije napovedali množična odpuščanja. Da bi nadomestili izgubo prihodka, je treba storiti dvoje: prodati več z večjo maržo ter znižati stroške, je takrat sporočil predsednik družbe Hisense International Lan Lin. Kljub vsej negotovosti, ki so jo občutili delavci v Gorenju, se je njihova zgodba vendarle nadaljevala bolj pozitivno. Poleti se je število naročil povečalo, poslovanje pa postalo bolj dobičkonosno, zato v Gorenju znova zaposlujejo. Januarja naj bi 400 delovnih mest odprli tudi v novi tovarni televizijskih sprejemnikov.
V Petrolu so prepričani, da so na letošnje poslovanje močno vplivali protikoronski ukrepi na vseh trgih. V spomladanskem prvem valu epidemije se je življenje z akcijo #ostanidoma močno upočasnilo, selitev številnih delovnih mest iz pisarn podjetij v domače prostore pa je temu primerno zmanjšala porabo goriv. Skupina Petrol je v prvih devetih mesecih sicer ustvarila za 30 odstotkov nižji prihodek od prodaje, kar pa ne vpliva na oskrbo z energenti. Slabši poslovni rezultati družbe, ki jo vodi Nada Drobne Popović, prav tako ne ovirajo pri izvajanju številnih družbeno odgovornih dejavnostih.
Med tistimi, ki so letos doslej ustvarili višji dobiček kot v enakem obdobju lani, pa je novomeška Krka. K temu je v prvem četrtletju prispevalo tudi izrazito povečanje povpraševanje po njenih zdravilih, ni pa to edini dejavnik za uspeh družbe. Dobra finančna kondicija, široka ponudba kakovostnih farmacevtskih izdelkov, nemoteno zagotavljanje proizvodnje in dobave ter inovativni pristopi na vseh področjih dela nam omogočajo doseganje strateških ciljev, je o ključnih dejavnikih za uspešno poslovanje v času epidemije povedal predsednik uprave in generalni direktor družbe Jože Colarič, ki poslovanje ocenjujejo kot uspešno.
Da so se na spremenjene razmere v času t. i. koronakrize pravočasno pripravili, je prepričan tudi predsednik uprave Mercatorja Tomislav Čizmić. Družba je s prilagajanjem aktualnim izzivov zagotovila rast prihodkov podjetja, ki so temelj njegovega nadaljnjega razvoja. Kljub zaprtju določenih dejavnosti in vseh negativnih vplivih zdravstvene krize na vseh trgih, je Skupina Mercator tudi v zadnjih devetih mesecih izpolnjevala poslovne in strateške cilje, predvsem pa smo ves čas zagotavljali nemoteno oskrbo in široko ponudbo, poslovanje Skupine Mercator ocenjuje Tomislav Čizmić. Ta v zadnje četrtletje leta vstopa z višjim prihodkom kot lani, a zaradi prevrednotenja nepremičnin vseeno beleži izgubo.