Domov » Najbolj pomembni digitalni kanali
Ko govorimo o digitalnem marketingu, nas seveda vedno najbolj zanima tudi to, kateri digitalni kanali oziroma, katera digitalna orodja so najbolj učinkovita in zato tudi najpomembnejša. Podjetja običajno najbolj zanima, kaj je najučinkovitejše, ko gre za samo fazo nakupa, ko se torej kupec dokončno odloča, ali bo nek izdelek oz. storitev kupil, ali pa ne. Glede na to, da večina kupcev pred nakupom nekega izdelka, o njem poizveduje tudi na spletu, je še kako pomembno, da podjetje ali blagovna znamka kupca doseže takrat, ko je v precepu, ali bi nakup opravil ali ne. Pri tem so nekateri digitalni kanali lahko bolj učinkoviti, kakor drugi. Pa si poglejmo, kateri so najpomembnejši v sami fazi nakupa.
SEO: organski obisk, ki pride na stran z naslova spletnih iskalnikov, je še vedno ključnega pomena za uspešnost na spletu. Dobra pozicija na spletnih iskalnikih zato ostaja osnova, na kateri je mogoče graditi prepoznavnost blagovne znamke in tudi uspešnost, ki se tiče povečanja prodaje. Mnogi se ne zavedajo pomena optimizacije spletnih strani, čeprav raziskave kažejo, da organski obisk predstavlja kar preko 60 % konverzij. Strokovnjaki zato poudarjajo, da morajo podjetja vlagati v optimiziranje spletne strani, da bi na ta način izboljšali pozicijo in zvišali % konverzij z naslova organskega obiska.
- Google AdWords: gre za plačan obisk z naslova spletnih iskalnikov, ki mora biti dopolnilo organskemu obisku. Vsega obiska namreč ne moremo doseči organsko in to bi bilo tudi povsem nerealno pričakovati. Učinkovit SEO je zato nujno treba dopolnjevati z smotrno in premišljeno zastavljenim AdWords-om. Plačljiv obisk je ena izmed možnosti, da uporabniki na spletu sploh najdejo neko spletno stran, sicer ta pogosto ostane skrita oziroma prezrta. Plačljiv obisk bi moral dosegati nekje med 15 in 35 % konverzij, seveda pa je točen % odvisen od organskih pozicij spletnih strani.
- E-mail marketing: za slovenske razmere pogosto slišimo, da ne izkoriščamo v polnosti vsega potenciala, ki ga ponuja e-mail marketing. Roko na srce, email marketing pri nas zares ni zadostno razvit. Bolj kot to, pa bi nas moralo zbosti dejstvo, da je z njim v tujini mogoče dosegati kar okoli 8 % konverzij. Pri tem je potrebno poudariti, da email marketing, ki bi zares deloval in bil učinkovit, nikakor ni ves tisti spam, ki ga uporabniki elektronske pošte vsak dan prejemamo v svoje elektronske poštne nabiralnike.
- Ponovno trženje ali remarketing: remarketing je lahko zelo učinkovit in uporabnika (potencialnega kupca) lahko zagrabi ob pravem času na pravem mestu. Pogoj za to je seveda to, da razumemo relevanco, obdobje in frekvenco. Če remarketinga ne razumemo dobro ali pa ga izvajamo kar nekako na pamet, lahko naredi podjetju oziroma blagovni znamki celo več škode, kakor koristi. V določenih primerih je mogoče na ta način prodajo povečati tudi za več kakor za polovico.
- Neposreden (direkten) obisk: % konverzij z naslova direktnega obiska se lahko med posameznimi blagovnimi znamkami močno razlikuje. Kaj je razlog za to? Nekatere blagovne znamke so na tržišču prisotne že več 10 let, druge se šele oblikujejo, nekatere v svoji panogi nimajo veliko konkurence, spet druge se le s težavo prebijejo iz konkurence, itd. Če je blagovna znamka že vzpostavljena, ima tradicijo in se lahko pohvali z relativno dobro prepoznavnostjo na tržišču in v svoji panogi, potem bi iz naslova direktnega obiska lahko pričakovali kar med 15 in 20 % konverzij. Nekaj povsem drugega je seveda, če je blagovna znamka nova ali se šele počasi oblikuje. V tem primeru bo stopnja konverzije iz direktnega obiska bistveno nižja.
- Družbena omrežja: brez njih si danes sveta večina sploh več ne predstavlja. V fazi nakupa sicer družbeni mediji nimajo najpomembnejše vloge, kljub temu pa so lahko odločilnega pomena v fazi raziskovanje in pa v fazi gradnje preferenc. Preberite si, kaj je to LinkedIn!
Ker gre pri doseganju uspešnosti digitalnega oglaševanja za razumevanje tega, kaj deluje, kaj je dobro uporabiti skupaj in kaj preprosto nima učinkovitega vpliva, lahko zaključimo, da je digitalno oglaševanje še kako kompleksna in zapletena zadeva. Da bi vam bilo lažje, se lahko obrnete na W3B Slovenija, kjer vam bodo gotovo znali svetovati in pomagati, da boste na spletu še uspešnejši.